Met merkenbureau Frappant uit Aalten, is een creatief proces doorlopen. “We hebben onder andere interviews en brainstormsessies gehouden met vertegenwoordiging van alle samenwerkende partijen”, zegt Annette Jansen, voorzitter van de werkgroep communicatie en opdrachtnemer van de naamontwikkeling. “Medewerkers werkzaam in allerlei functies hebben meegedaan, als ook met vertegenwoordiging uit de gebruikersgroep.”
Mensgericht, gezondheid en ‘van hier’
Er werd uitgebreid gesproken over de waarden en normen die voor het nieuwe initiatief van toepassing zijn. Wat de inwoners van Noordoostpolder en Urk mogen verwachten? Welke belofte er wordt uitgesproken naar de regio? En waar medewerkers die er gaan werken op moeten kunnen rekenen. “Belangrijke kernwaarden die naar voren kwamen zijn: ‘mensgericht’, ‘gezondheid’ en ‘van hier’.
Iedereen
De gehele mens in diens specifieke leefsituatie staat centraal en dat vraagt om een mensgerichte visie. Daarbij staat gezondheid voorop en inzetten op preventie zien de partners als belangrijk gegeven. ‘Van hier’ voelt vertrouwd. In de Noordoostpolder en op Urk kennen de mensen elkaar, kijkt men naar elkaar om. Dat deden we vroeger, dat doen we nu. Nuchter, hardwerkend, samen sociaal. Dit maakt dat de partners erop gebrand zijn iedereen in dit mooie gebied te bedienen. “We zijn straks goed bereikbaar: op een centrale plek, en bieden alles onder één dak. Tegelijkertijd kunnen steeds meer diensten en vormen van behandeling bij de inwoners thuis worden gegeven. Dus persoonlijk & dichtbij waar dit het beste voor de zorgvrager past.”